Zilveren SponsorRing voor McNificents-campagne!
Ronald McDonald Kinderfonds en McDonald’s zijn ontzettend trots op het winnen van de zilveren SponsorRing in de categorie Maatschappij, met de McNificents-campagne!
Al 35 jaar is McDonald’s partner van het Ronald McDonald Kinderfonds in Nederland. Elk jaar zet McDonald’s op McHappy Day de samenwerking met het Kinderfonds in de schijnwerpers met een campagne. In 2019 verving McDonald’s de speeltjes bij het Happy Meal door de McNificents om die samenwerking te vieren.
De McNificents zijn drie superhelden: Fleur, Juliën en Keano. Deze kinderen hebben op jonge leeftijd al vaak in het ziekenhuis gelegen. Gelukkig kan hun familie altijd dichtbij zijn in een Ronald McDonald Huis. Dat geeft hen kracht. Superkracht! Dankzij hun superkracht is de McNificents-campagne een groot succes geworden. Het betekende veel aandacht voor de Ronald McDonald Huizen, Huiskamers en vakantiehuizen. En daar is het Kinderfonds, samen met McDonald’s, erg trots op.