Een samenwerking
waar muziek in zit
“Het Ronald McDonald Huis biedt een warm thuis aan ouders die een heftige periode doormaken. Wij hebben de producten die dat warme gevoel uitstralen. Hoe mooi is het dat wij daarmee een steentje kunnen bijdragen aan dit mooie doel.” Aan het woord is Monique Hullegie, marketingmanager bij Rivièra Maison.
Op 19 juni gaf zij samen met twaalf collega’s de twee woonkamers in Huis Leiden een make-over, een prachtige gift in natura. Elf jaar geleden werden deze twee ruimtes ook door Rivièra Maison ingericht. Daarmee begon een samenwerking met het Ronald McDonald Kinderfonds. “Veel doelen benaderen ons, maar we kiezen voor één doel en doen dat dan ook goed”, vertelt Monique. “De Ronald McDonald Huizen passen bij ons. Elk jaar richten we in een Huis een ruimte in.” Na elf jaar intensief gebruik waren de meubels in het Leidse Huis op en gedateerd. “Tijdens het jaarlijkse uitje voor de vrijwilligers van het Huis en de Huiskamer namen wij het Huis over en gingen we aan de slag.”
Zo benieuwd
Met nieuwe meubels, behang en gordijnen is de inrichting meer van nu, maar nog steeds met de warme, klassieke uitstraling die past bij het pand. “We hebben de woonkamers ingericht, maar ook gekookt voor de gasten en we hadden voor alle ouders een attentie mee. Bezig zijn in een Huis maakt voor onze medewerkers heel concreet wat we sponsoren en waarom. De verhalen van de vrijwilligers en gasten waren heftig, maar ook motiverend. De reacties op onze aanwezigheid ontroerend. Een moeder kwam zelfs eerder terug uit het ziekenhuis, omdat ze zo benieuwd was hoe het was geworden.”
Extra dimensie
Rivièra Maison blijft zich inzetten voor de Ronald McDonald Huizen. Monique: “We gaan zelfs internationaal, want we richten ook ruimtes in van het Brusselse Huis dat momenteel wordt gebouwd. Het is een prachtig doel en zelf daadwerkelijk aan de gang gaan in een Huis maakt de binding alleen maar sterker. Ik vind het prachtig dat dit deel uitmaakt van mijn baan. Het geeft net die extra dimensie waardoor je je realiseert waar het echt om gaat.”