Mensen voelen zich
ontzettend betrokken
Al acht jaar is Arjo Kamp betrokken bij Business Breakfast Club (BBC). Eerst in Drachten als stuurgroeplid, inmiddels al weer geruime tijd als voorzitter in Leeuwarden. “Ik heb een goed gevoel bij de Hoeve, vakantiehuis van het Ronald McDonald Kinderfonds. Daarnaast vind ik het mooi om ondernemers met elkaar te verbinden.”
Zelf werd hij benaderd door een collega die hem vroeg om te helpen bij het opzetten van Business Breakfast Club regio Drachten. “Vanuit het niets moesten we het opbouwen en vooral in het begin was dat nog weleens lastig”, aldus Arjo. “Maar inmiddels is BBC in Drachten een club met meer dan tachtig leden en ik ben er trots op dat ik daar een bijdrage aan heb mogen leveren.” Kennis en ervaring die hem goed van pas kwamen toen hij qua werk verhuisde van Drachten naar Leeuwarden.
Zakendoen vanuit verbinding
“Want eigenlijk wist ik direct dat ik na Drachten ook zo’n ontbijtclub in Leeuwarden van de grond wilde krijgen, in dit geval gekoppeld aan het Ronald McDonald Huis”, vervolgt Arjo. “Een stuurgroep was snel geformeerd, met daarin alle disciplines vertegenwoordigd die ik ook van Drachten kende. Dat werkt efficiënt en daar houd ik van. Verschillen tussen Drachten en Leeuwarden heb ik niet bemerkt, overeenkomsten wel. Het is netwerken met een goed gevoel; vanuit verbinding is het makkelijker zakendoen en een hart voor het goede doel geeft eigenlijk al de grondhouding van de andere partij weer. Het is echt zo dat leden elkaar iets gunnen.”
De sluiting van het Ronald McDonald Huis betekende dat BBC Leeuwarden wel even een hobbel te nemen had. Arjo: “De leden zijn vrijwel direct geïnformeerd. Als mensen weten waar ze aan toe zijn, dan geeft dat duidelijkheid en dat helpt. We hebben ze de keuze gelaten, maar op een enkeling na is iedereen gebleven. Je merkt dat mensen zich betrokken voelen, ze hebben er een warm gevoel bij. Het gaat om kinderen en die gun je het beste!”