Sponsoring vanuit eigen expertise
Zeven jaar geleden maakten Marcel Morcus en Maarten Bun van Mamascreen hun eerste video voor Ronald McDonald Huis Sophia Rotterdam. Een video die veel in beweging heeft gezet.
Naast financiële ondersteuning is er op andere vlakken ook hulp gewenst voor het Huis. Dat bewijst de bijdrage van Mamascreen. “In 2013 werden we uitgenodigd als gastsprekers bij de Business Breakfast Club Ronald McDonald Huis Sophia Rotterdam. Natuurlijk konden we iets over onszelf vertellen. Maar het voelde zoveel mooier om onze expertise zichtbaar te maken in een video waarin de noodzaak van het Huis centraal stond.”
Rauwe werkelijkheid
Het bleek een goede keuze: tijdens de netwerkpresentatie werd menig traantje weggepinkt. Het was het begin van een lange samenwerking. “Als videoproductiebedrijf zijn we gewend bedrijfsfilms te maken, waarin vooral de mooie kanten van het bedrijf belicht worden. Niets mis mee, maar in deze video gingen we een laag dieper, brachten we de rauwe werkelijkheid in beeld. Met respect voor de emoties die daarbij horen.”
Fijne samenwerking
Regelmatig is er een nieuw verhaal dat om een video vraagt. “Zo staat er binnenkort een groots businessevenement gepland voor het Huis en gaan we op het Speeldek aan de slag om de werkwijze in een e-learning vast te leggen. Sommige kinderen verblijven voor langere tijd in het Huis en dan is het fijn dat alle vrijwilligers werken volgens vaste basisafspraken. Zo bied je de kinderen duidelijkheid en houvast in een onrustige periode.” De invalshoek van de video’s is steeds verrassend. Zo interviewt de ene keer een kind zijn ouders en wordt in een volgende video ambassadrice Sheila van den Bulk gevolgd tijdens een rondleiding door het Huis.
Waardevol
Marcel benadrukt dat naast het maken van de video’s, het mooie netwerk heel waardevol is. “In zakelijk opzicht, maar zeker ook als mens. Er zijn al mooie vriendschappen ontstaan. Kortom, een mooie én onmisbare mix van zakelijk netwerken en iets goeds terugdoen voor de maatschappij. Ik kan het iedere ondernemer aanraden.”